Shakespeare And Company i les meves manies amb els llibres

3 comentaris

Sempre m’ha agradat llegir, de petita llegia contes, després van venir el “TBO”, les “Jana”, els llibres d’ “El club de los cinco”, la temporada dels misteriosos assassinats de l’ Agatha Christie… mai he llegit grans obres ni clàssics de la literatura, potser no era el moment o potser no m’agradaven les tapes, no ho sé. El que sí sé, és que aquesta afició ha tingut anades i tornades al llarg de la meva vida, a l’adolescència la vaig abandonar… tenia altres feines i mal de caps, va tornar amb els viatges en tren setmanals quan vaig anar a estudiar a BCN i després va tornar a marxar…. per finalment, tornar fa uns cinc anys. La literatura va tornar a la meva vida per ajudar-me a evadir del que m’estava passant en aquell moment, era l’únic moment que deixava de banda la meva  vida per endinsar-me en la dels altres… va ser una teràpia genial…. desde llavors, cada vegada m’he anat enganxant més a les històries sobre el paper i ara són una part indispensable en la meva vida. Fins i tot, me n’he acabat adonant que amb els llibres sóc terriblement maniàtica: sempre compro a la mateixa llibreria, m’agrada anar-hi sola i agafar-me el meu temps, si no porto cap títol a la ment, els meus ulls miren les tapes i si m’atrauen pels colors, dibuixos o foto, llavors vé el títol i després l’argument, si la cosa va bé, llavors miro el tipus de lletra, m’agrada que no sigui ni massa gran ni massa petita i finalment si les tapes són dures, tot i que moltes vegades els compro de tapa tova. Un cop a casa, sempre poso el nom de la llibreria si me’l compro jo o l’ocasió en , com que l’he rebut com pot ser regal de reis, aniversari o sant i la persona que me l’ha regalat, després,  el mes i l’any, tot això a llàpis i  a la segona pàgina, a la part superior dreta. És clar, amb aquests criteris tan estudiats i professionals  alguna vegada la cago però al menys, les tapes són xulíssimes !! Amb tot aquest procediment tan laboriós i romàntic em costa concebre la lectura d’un llibre en una pantalleta per tant, és fàcil entendre que sóc “anti e-Book”, el plaer de tocar el paper, passar pàgina…. en una classe de literatura catalana a la facultat, el professor, ens va fer comprar una edició d’ “el poema de la rosa als llavis ” del Salvat Papasseit en que per passar pàgina, havies de tallar el paper, que era del gruixut, per poder anar llegint, ell ens ho va presentar com desvirgar el llibre, em va encantar aquesta experiència……això és l’autèntic romanticisme de la literatura, no ?

En el meu darrer viatge a París a l’abril d’aquest any, vaig tornar a anar de nou a un dels meus llocs preferits a la ciutat de les llums … a la llibreria “Shakespeare and company”, ho vaig descobrir per la guia que vaig comprar de París  la  llàstima és que hi vagin molts turistes , però és clar, jo també feia de “guiri”.  Una estoneta allí, mirant les parets cobertes de llibres, amb piles i piles de llibres a terra, a sobre de taules i amb molts raconets on deixar caure el teu cos per agafar un llibre, et fan volar i al mateix temps, et fa agafar ganes de prendre un racó d’aquell lloc dins la maleta, no em podria imaginar una biblioteca millor!!   Llegir et fa sentir lliure per pensar i imaginar. Així que d’un lloc tan especial, trec el nom del racó del meu blog on aniré parlant de les meves lectures, potser alguna us pot atraure, ara que potser després de saber els meus criteris de selecció… no us en fiareu !! Per cert, ni se us acudeixi demanar-me’n cap, NO DEIXO LLIBRES !!! i jo tampoc en demano, me’ls compro o me’ls regalen, que és un dels regals que més feliç em fa.

Anuncis

Autor: ohlalamavieenrose

ohlalamavieenrose@gmail.com

3 thoughts on “Shakespeare And Company i les meves manies amb els llibres

  1. Xatona…no faig més que veure similituts entre tu i jo!!!
    Deixant de banda que, no tinc massa clar que assemblar-se a mi sigui bò….

    M’encanten els llibres!!
    M’encanta atesorar-los. En tinc muntanyes. (Número impressís) Tot i que no soc tant maniática en quan on els compro…crec que tenim el mateix criteri de sel.lecció!

    Aisshh, va va, què llegeixes ara??

    • no has pensat que potser ets tu la que t’assembles a mi ??? sigui com sigui,
      em fa com a il.lusió veure que hi ha algú més que té un criteri de selecció bastant similar al meu 😉
      en quant a què estic llegint ara, doncs mira… m’he decantat per l’Erica Bauersmeister i la seva “La escuela de”, la tapa va ser un amor a primera vista i el cognom de l’escriptora, t’he de dir que em va “molar”, trobo que té molta personalitat,no ? i l’argument té el punt pasteló que buscava…ja en parlaré… me’l vaig comprar dissabte i encara no he llegit massa però pinta bé !!

  2. bé…mirat així…potser és millor que jo m’assembli a tu…;P

    Digues que si: Bauermeister! jajajaja, era indicador de trionf des del bressol….jajajaja

Deixa un comentari

